fbpx

Panduan Utama untuk Media Sosial Kempen Pemasaran

Setiap bulan, ada lebih dari dua bilion pengguna aktif di Facebook, satu miliar pada Instagram, dan 365 juta di Twitter di seluruh dunia.

Di AS sendirian, 77% penduduk mempunyai akaun media sosial dari beberapa jenis. Apakah itu untuk berbual dengan rakan-rakan, tinggal berhubung dengan orang-orang di seluruh dunia, atau untuk perniagaan dan rangkaian tujuan, pengguna pada media sosial untuk banyak sebab — dan pemasaran tahu itu.

Disebabkan oleh beberapa pengguna aktif pada platform ini, pemasaran yang cepat belajar tentang kepentingan sasaran mereka pelanggan melalui media sosial. Sebenarnya, pelaburan di media sosial iklan di seluruh dunia dijangka membesar kira-kira 48 miliar dolar AS oleh 2021.

Dengan begitu banyak orang memeriksa mereka pintar pemberitahuan dan media sosial semasa dalam perjalanan, perjalanan, dan lebih santai, apa cara yang lebih baik untuk pasaran daripada di media sosial?

Pemasaran Media Sosial adalah Berkesan

pengiklanan media Sosial sampai penonton di kos rendah, berkesan, dan cara yang berkesan. Ini adalah persis mengapa media sosial kempen telah menjadi penting teknik pemasaran untuk perniagaan di mana-mana.

Dengan miliaran orang-orang di platform sosial — dan terus pertumbuhan dalam pengguna bulanan dan pengaruh — sulit untuk membayangkan bagaimana perniagaan bisa tetap relevan tanpa membuat kehadiran media sosial.

Menggunakan media sosial akan membenarkan anda untuk mencapai sasaran anda, terlibat dengan para pelanggan, membuat jenama kesetiaan, meningkatkan web trafik, dan drive jualan. Pemasaran di sosial bukan hanya sebuah trend, ia adalah industri yang kuat teknik itu adalah di sini untuk tinggal dan akan membantu anda mencapai lebih banyak orang-orang di seluruh dunia.

Bagaimana untuk Menetapkan Media Sosial Kampanye Pemasaran Gol

Apabila membuat media sosial kampanye pemasaran, anda harus menjaga tertentu matlamat PINTAR dalam pikiran untuk memastikan pekerjaan anda adalah sebagai berkesan yang mungkin. Berikut adalah beberapa gol untuk mempertimbangkan dan contoh syarikat-syarikat yang dilaksanakan mereka dengan baik.

Untuk memberikan konteks lebih dan membantu anda mendapatkan yang lebih baik memahami kempen ini gol, kita pernah berpasangan mereka untuk berkaitan media sosial kampanye pemasaran contoh. Mari kita lihat:

Meningkatkan Kesedaran Jenama

perniagaan Anda bisa meningkatkan kesedaran jenama melalui media sosial oleh posting anda kempen di pelbagai platform. Anda juga boleh menggunakan khusus sekarang dan memberikan pengikut dengan insentif untuk berkongsi kandungan anda dan tag mereka kawan-kawan.

Meningkatkan anda kesedaran jenama melalui sosial tidak perlu mengambil banyak waktu juga. Sebenarnya, 91% dari pemasaran berkata mereka melihat peningkatan dalam jenama mereka penglihatan oleh hanya menghabiskan beberapa jam seminggu pada media sosial. Setelah anda mempunyai rancangan untuk kempen anda, anda akan dapat untuk memetakan tepat di mana dan bila ia harus dikirim untuk menjaga hal-hal yang cekap.

contoh Yang baik menggunakan media sosial pemasaran untuk menaikkan kesedaran jenama adalah Apple Ditembak Pada iPhone kempen. Apple mengagumkan iPhone kamera membenarkan mereka 90 juta pengguna untuk mengambil gambar-gambar yang terlihat seperti mereka telah diambil dengan kamera profesional.

Mengambil gambar yang cantik juga telah menjadi semakin penting untuk pengguna media sosial selama bertahun-tahun, terutama dengan foto-fokus platform seperti Instagram. Apple memutuskan untuk jaringan idea-idea ini bersama-sama dan melancarkan Pukulan Pada iPhone kempen yang ciri-ciri iPhone gambar yang diambil oleh pelanggan.

Pengguna mengambil gambar dengan iphone mereka, hantar mereka kepada sosial (biasanya pada Instagram dalam kes ini), dan menggunakan kempen ini memuat, #shotoniphone, yang telah ditandai di atas 4.3 juta catatan itu jauh. Apple saham memilih gambar pada mereka Instagram halaman mereka 6.8 juta pengikut dan memberikan peserta peluang untuk mempunyai foto mereka di papan iklan.

Apple media sosial kampanye pemasaran meningkatkan kesedaran jenama melalui mereka Instagram halaman, memuat, dan keperluan orang berkongsi foto mereka dengan mereka sendiri pengikut.

Sumber

Apple mulai kempen, tetapi pengguna iPhone adalah orang-orang melakukan kerja keras. Melalui kempen ini, syarikat membina makanan yang paling indah dan unik gambar-gambar itu juga berfungsi sebagai cara untuk memperbaiki kesedaran jenama dan pasaran iPhone ciri kamera.

Berhubungan Dengan Penonton Anda

Menghubungkan dengan penonton anda adalah penting dalam semua jenis pemasaran. Dalam dunia yang berkembang dengan gangguan dan berkurang kesabaran, berkesan pemasaran taktik yang lebih penting daripada yang pernah. Berita baik adalah bahwa media sosial telah membuatnya lebih mudah untuk berhubungan dengan pelanggan yang berpotensi di mana-mana di seluruh dunia.

Bila kerja di media sosial kampanye pemasaran, anda ingin berhubungan dengan penonton anda kedua-dua di atas permukaan tahap — melalui ikut, komen, atau “suka” — dan pada tahap yang lebih mendalam — melalui berkaitan pos yang mendapat mereka merasakan dengan cara tertentu tentang anda, jenama atau produk.

Coca-Cola Berkongsi satu Coke media sosial kempen berjaya menghubungkan syarikat dengan penonton mereka pada tahap yang lebih mendalam. Dengan menjual botol Coke dengan nama-nama orang pada mereka, Coca-Cola personal membeli pengalaman yang mendapat pelanggan bersemangat tentang pembelian dan perkongsian botol.

Sama ada ia mereka nama atau nama keluarga, kawan, atau rekan kerja anda, pelanggan rasakan sebuah hubungan ini botol Coke. Beberapa botol juga punya stiker pada mereka yang pelanggan boleh kulit dan memakainya sebagai sebuah tag nama atau berikan kepada orang lain.

Coca-Cola dibuat kempen bahkan lebih berkaitan dengan mewujudkan label dengan pelbagai ejaan nama-nama dan termasuk kurang-nama yang biasa. Pelanggan yang juga boleh muat mereka botol di web syarikat untuk $5. Syarikat menemukan cara untuk terlibat dengan semua orang melalui kempen ini.

.

Coca-Cola juga dipromosikan yang memuat, #shareacoke, jadi media sosial pengguna boleh berkongsi mereka gambar dan video dengan rakan-rakan dan pengikut. Sejak kempen telah pergi virus, yang memuat telah digunakan di berjuta-juta Twitter dan Instagram catatan. Dan untuk orang-orang yang ingin berkongsi satu Coke, atau pos gambar tentang pengalaman mereka sendiri, di sana adalah link ke yang lebih lanjut tentang kempen dalam seksyen bio Coca-Cola profil sosial.

Sumber

Saham Coke kempen mendapat orang senang tentang peribadi botol Coke dan membuat para pelanggan merasa terhubung kepada jenama pada tahap yang lebih mendalam. Sebaliknya, berjuta-juta telah didorong untuk berkongsi gambar, video, dan cerita pada media sosial tentang pengalaman mereka membeli dan perkongsian Coke.

Meningkatkan Web lalu Lintas

media Sosial adalah cara yang bagus untuk meningkatkan web lalu lintas. Hanya meletakkan anda web dalam profil anda bio membantu panduan pengguna untuk anda tapak di mana mereka boleh belajar lebih banyak tentang anda syarikat atau produk khusus. Pelanggan punya sedikit kesabaran dan kehilangan minat cepat. Oleh termasuk yang disimpan di bio anda, anda akan mengelakkan apa-apa kekeliruan dan menjaga hal-hal yang mudah untuk potensi anda pelanggan.

kempen Anda pasukan boleh juga merespon untuk pengikut di sosial dengan pautan kepada pendaratan tertentu pada halaman laman web anda. Menambah link ke website anda sebagai sebahagian daripada yang asli perbualan atau organik pos adalah cara yang bagus untuk menunjukkan kepada mereka anda mendengar dan meningkatkan web lalu lintas.

Akhir sekali, kau boleh saja menambah web atau halaman pendaratan gagal untuk sebenar anda post sosial. Anda akan meningkatkan web lalu lintas dengan menyediakan pengikut dengan link ke sumber-sumber yang mereka perlu menjawab soalan-soalan mereka dan kebimbangan pada mereka sendiri.

Sebagai contoh, banyak berita stesen di seluruh negara menambah pautan kepada mereka cerita-cerita pada media sosial. Mereka sering melihat posting menarik perhatian gambar, video, sebut, atau kenyataan bersama-sama dengan link untuk cerita sebenar.

Ini berfungsi dengan baik karena ia meningkatkan mereka web lalu lintas. Jika pengikut tidak mengikuti link ke stesen web, mereka sentiasa boleh klik “Seperti”, atau “Berbagi” jika mereka masih ingin berinteraksi.

Drive Jualan

Pemasaran ingin pelanggan untuk mendapatkan bersemangat tentang produk mereka dan jenama. Apabila perniagaan boleh melakukan ini berjaya, mereka akan paling mungkin melihat peningkatan dalam jualan. Kempen media sosial adalah cara yang hebat untuk mendapatkan orang-orang senang tentang produk baru kerana kemampuan untuk berkongsi, gunakan imej, mendapatkan kata keluar.

Satu contoh ini adalah Starbucks Unicorn Frappucino kempen. Starbucks telah diketahui untuk membuat yang istimewa “menu rahsia” barang, dan minuman ini telah menjadi semakin populer untuk mengambil gambar, dan mereka sering membuat untuk bersenang-senang Instagram dan catatan Twitter. Syarikat mengambil kesempatan ini dan mulai menjual Unicorn Frappucino — yang cerah, warna-warni minum itu hanya dalam saham untuk waktu yang terbatas.

.

Starbucks bersama gambar-gambar Frappucino seluruh media sosial dan dicanangkan keseronokan di seluruh minuman. Mereka juga menciptakan memuat, #unicornfrappuccino, untuk menggalakkan pelanggan untuk berkongsi pengalaman mereka yang membeli dan minum minuman.

$5 minum begitu populer dengan pelanggan yang dalam satu minggu itu ada pada bulan April tahun 2017, ada lebih 180,000 catatan di media sosial yang ditampilkan minuman. Minuman juga menyebabkan peningkatan dalam sama-jualan kedai untuk kedua suku oleh 3%, dan sama-jualan kedai adalah 4% dalam Mac tahun 2017.

Sekarang kita telah menyemak beberapa yang paling berjaya media sosial pemasaran kempen, mari kita menyelam dalam cara yang anda bisa menendang anda sendiri.

Ada banyak cara untuk membuat seorang berjaya media sosial kampanye pemasaran. Pelan-pelan yang berbeza berdasarkan industri, platform media sosial, dan jenis kempen. Gunakan berikut tip — yang berpusat di sekitar tiga langkah utama termasuk penyelidikan anda pertandingan, kerajinan strategi anda, dan mempromosikan kandungan anda — untuk membuat media sosial anda kampanye pemasaran.

1. Penyelidikan Anda Pertandingan

Dalam perancangan peringkat anda media sosial kampanye pemasaran, mempertimbangkan anda pertandingan.

  • Yang syarikat yang sama denganmu dan sudah mempunyai berjaya media sosial akaun?
  • Yang syarikat telah kempen yang anda tahu tidak baik?
  • Melakukan syarikat-syarikat anda melihat biasanya menjalankan hadiah, pertandingan, atau hidup video?
  • Apakah pertunangan seperti pada mereka jawatan sosial?

Oleh mengambil langkah ke belakang dan bertanya pada diri sendiri pertanyaan ini, kalian akan mulai untuk memahami apa itu bekerja dengan baik dalam industri anda. Kamu juga akan dapat menentukan bagaimana anda boleh membuat kempen anda unik.

Mencari inspirasi di tempat lain, juga. Jika anda pertandingan bukan sosial, kau bukan penggemar mereka sebelumnya kempen gaya, atau anda mempunyai yang sangat unik bisnis, kemudian mencari untuk kempen lain yang memberi inspirasi anda dan menentukan bagaimana kau bisa memohon unsur-unsur seperti gaya yang sama, tahap pertunangan, estetika, atau mesej tertentu untuk kempen anda.

2. Menyusun Strategi Anda

akan Datang, pembuat strategi kampanye. Untuk menentukan anda matlamat kempen, mempertimbangkan anda sasaran.

<4h>Merayu kepada anda sasaran.

  • Yang anda cuba untuk mencapai?
  • Bagaimana anda akan mengelaskan sasaran anda?
  • Apa yang anda berharap kempen ini akan mencapai untuk syarikat anda dan penonton anda?
  • Bagaimana boleh anda membuat terus pertunangan dengan anda pengikut di seluruh kampanye anda?

Memastikan kandungan anda dan pesanan rayuan kepada anda sasaran harus selalu menjadi prioritas utama. Ingat ini penting peraturan seluruh media sosial anda kampanye pemasaran. Jangan lupa siapa anda mencoba untuk berhubungan dengan dan mengapa.

Jika tidak, anda penonton mungkin akan tekan kanan oleh anda jawatan sosial atau kehilangan minat pada anda kempen dalam beberapa saat.

di Sini adalah beberapa cara untuk merayu kepada anda sasaran pada media sosial:

  • Jadi informatif. Membuat penonton anda ingin untuk berhenti dan dengarkan. Jika anda tidak mempunyai maklumat bernilai masa mereka, mengapa mereka memeriksa pos atau kempen? Memberi penonton anda dengan insentif — buat giveaway yang memerlukan audiens anda untuk membaca penerangan anda dari awal hingga akhir. Selain itu, memberitahu mereka bagaimana untuk mengambil bahagian dalam “giveaway” dan apabila anda akan mengumumkan pemenang.
  • Membuat unik dan menarik kandungan visual. Sama ada ia adalah video di Facebook atau diedit gambar di Instagram, pastikan anda kandungan visual menarik dan menghibur. Memberi penonton anda sesuatu yang mereka belum pernah lihat sebelumnya.

<4h>Memilih kandungan anda jenis format.

Untuk menentukan jenis kandungan, berpikir tentang mengapa anda membuat anda kempen. Berikut adalah beberapa contoh di mana syarikat mungkin membuat media sosial kampanye pemasaran:

  • Cuti
  • peristiwa Istimewa atau peristiwa penting
  • Kerjasama dengan perniagaan lain
  • User-generated kandungan promosi
  • Pertandingan atau hadiah

Mempertimbangkan yang jenis kandungan harus digunakan pada apa yang platform. Sebagai contoh, jika anda kempen menggunakan banyak masih fotografi, maka mungkin Instagram adalah platform untuk anda. Jika anda memerlukan live streaming dan mahu berkongsi lagi video, Facebook mungkin pilihan yang baik. Dan jika anda ingin melepaskan lebih pendek pecah maklumat, Twitter bisa cocok. Pikirkan tentang apa yang setiap platform adalah yang terbaik dan pergi dari sana.

<4h>Mengurus keputusan anda strategi kampanye.

Tidak peduli mengapa anda membuat kampanye anda, anda mungkin akan tertarik mengetahui kempen anda tahap kejayaan. Untuk membuat kesimpulan apa-apa tentang kejayaan anda, anda akan memerlukan beberapa jenis metrik untuk mengukur dan memantau seluruh kampanye anda.

popular cara untuk melakukan ini adalah melalui metrik tracker seperti Google Analisis atau HubSpot sosial pemantauan dan metrik alat pengesan. Ini sejenis data konkret yang akan menyediakan anda dengan informasi seperti itu jumlah keseluruhan kempen lalu lintas, berapa banyak pengikut baru yang anda menarik (serta berapa banyak pengikut anda menurunkan), anda tahap pertunangan, perubahan dalam web trafik, dan apa-apa perubahan dalam jualan.

3. Mempromosikan Kandungan Anda

Sekarang saatnya untuk mulai berbagi kempen anda dan menggalakkan anda kandungan. Pertimbangkan hal berikut teknik bagaimana untuk mempromosikan dan berkongsi kandungan anda.

<4h>Menggalakkan satu mesej seluruh kampanye anda.

Anda harus mulai dengan mempromosikan satu pesan pada beberapa platform yang berbeza menggunakan kandungan yang sesuai dengan yang dipilih platform. Dengan konsisten perkongsian pesan yang sama di seluruh kampanye anda, pengikut anda akan mendengar maklumat yang sama lagi dan lagi, yang akan memungkinkan mereka untuk mengekalkan anda pesan.

kempen Pemasaran di masa lalu telah membuktikan bahawa mesej yang paling berkesan apabila berulang-ulang. Pengulangan akan mengakibatkan kebiasaan, yang akan foster kepercayaan antara penonton anda dan anda pesan, jenama, dan produk. Berlebihan mesej kayu.

<4h>Keseimbangan promosi anda dan bukan promosi kandungan.

pengikut Anda akan melihat jika kau terus menolak promosi kandungan pada mereka. Dengan mengimbangi promosi dan bukan promosi, pengikut anda akan melihat anda sebagai menjadi berguna dan akan ingin terlibat dengan anda lebih.

Ini adalah tentang pengikut anda tidak merasa tertekan atau ditolak menjadi seorang pelanggan. Anda akan menjadi yang paling berkesan jika anda memberikan pengikut anda dengan kandungan promosi yang seimbang dengan kandungan yang mereka cari membantu dan menarik.

<4h>Memastikan kandungan anda adalah unik untuk perniagaan anda.

Membuat estetika untuk kempen anda yang sepadan jenama anda. Anda ingin ini menjadi unik — siapapun yang mendarat di halaman anda harus tahu bahwa ia adalah milik anda tanpa membaca profil anda mengendalikan. Yang unik dan otentik membantu anda menonjol … ia juga memberikan orang-orang alasan untuk ingin mengikuti anda ke atas pesaing anda.

<4h>Terlibat dengan penonton anda secara teratur.

Tidak kira berapa banyak pengikut anda, anda harus luangkan sedikit masa untuk menjawab pertanyaan, “seperti” komentar, dan bertindak balas. Dengan mengambil masa untuk melibatkan diri dengan pengikut anda, anda akan memberi mereka pribadi pengalaman yang mereka tidak akan lupa. Ini adalah jenis hubungan dan pengalaman yang menjaga pengikut melabur dalam jenama anda.

<4h>Membuat unik memuat untuk kempen anda.

Semua media sosial utama kempen memiliki profil yang harus sama di platform sosial. Sekarang membenarkan anda ahli pasukan untuk mengesan interaksi dan membuatnya mudah untuk pengikut anda untuk terlibat dengan anda kempen. Anda memuat harus unik dan dilupakan.

Sebagai contoh, Snickers telah popular media sosial kempen dipanggil Kau Tidak Anda Apabila Anda sedang Lapar. Mereka menggambarkan orang pukulan-pukulan keluar, kehilangan pikiran mereka, dan bahkan beralih ke orang-orang yang berbeza karena mereka “hangry” … atau lapar-marah. Orang-orang ini kembali ke diri mereka normal setelah mereka makan gigitan Snickers bar dan memuaskan kelaparan mereka.

Mereka memuat untuk kempen #EatASnickers. Ia mudah, mudah untuk diingat, dan tindakan berorientasi. Selain itu, “Makan Snickers” juga merupakan salah satu iklan mereka tag lines, yang menyumbang untuk keseragaman seluruh kampanye.

<4h gaya="teks-menyelaraskan: pusat;">
<4h>nama anda kandungan dengan jadual lunak.

Walaupun mewujudkan kandungan menarik dan berinteraksi dengan pengikut anda mungkin akan memakan masa, ada satu cara untuk jadual anda kempen posting lebih awal untuk menyelamatkan anda dari memiliki untuk melakukannya dalam masa sebenar.

alat-Alat seperti Besar, Crowdfire, dan CoSchedule membenarkan pemasaran jadual catatan dengan teks, gambar-gambar, video, sekarang, dan lebih. Beberapa penjadwalan alat mengandungi analisis ciri-ciri untuk membantu pengguna menentukan yang dijadualkan catatan lakukan dengan baik dan yang jawatan perlu untuk diubah.

<4h>Menggunakan aliran hidup untuk keuntungan anda.

Oleh 2021, live streaming adalah diharapkan untuk menjadi lebih dari $70 bilion industri. Dengan live streaming, penonton ahli boleh menonton kandungan di masa sebenar dari mana-mana di seluruh dunia, yang mewujudkan yang unik dan pengalaman yang menarik.

Facebook Hidup adalah salah satu yang paling popular cara untuk aliran hidup kandungan, diikuti oleh platform lain seperti Twitter, Instagram, dan YouTube. Anda boleh menggunakan live streaming untuk update pengikut di berita seperti yang terjadi, menjalankan hadiah dan pertandingan, wawancara tetamu dan pengaruh, atau hanya membuat pengikut merasa secara pribadi disambungkan kepada anda jenama.

cara anda mempromosikan kandungan anda adalah keputusan anda, tapi jangan lupa untuk menguji dan menganalisis hasil anda. Dengan cara ini, kau akan tahu jika ada perubahan segera boleh atau harus diubah suai kempen ini masih hidup. Anda juga boleh memohon maklumat ini untuk masa depan kempen.

Mulai Membuat promosi Anda

media Sosial telah dibawa ke dunia oleh badai. Walaupun beberapa trend berubah, media sosial di sini untuk tinggal. Media sosial kempen pemasaran adalah pilihan yang baik untuk perniagaan yang ingin tetap relevan dan menggalakkan kandungan mereka efektif dan efisien.

Dengan kemungkinan besar sampai, kemampuan untuk terus melibatkan diri dengan pengikutnya dan pelanggan, memudahkan perkongsian kandungan anda dengan ribuan (atau bahkan jutaan) orang-orang, dan bajet sifat kerja, media sosial pemasaran kempen menarik untuk kedua-dua perniagaan dan pengguna.

mula membuat unik dan kandungan menarik untuk sosial anda pengikut dan membuat kesan yang mendorong jualan dan mendapat orang yang bersemangat tentang anda jenama.

Editor: siaran Ini asalnya diterbitkan dan yang telah diperbarui untuk menyeluruh.

This content was originally published here.

Translate »