fbpx

Bagaimana untuk Membuat Kandungan Peribadi untuk Anda Pemasaran Media Sosial : Media Sosial Pemeriksa

Ingin menghasilkan lebih pertunangan, membawa, dan jualan? Anda telah dianggap menggunakan kandungan peribadi pada pemasaran anda?

Dalam artikel ini, anda akan menemukan sebuah rencana dan alat untuk membantu anda membuat dan menyampaikan kandungan peribadi melalui platform media sosial.

Peribadi Pemasaran Media Sosial: Mengapa dan Bagaimana untuk Memulai

Peribadi pemasaran adalah strategi di mana anda memanfaatkan data dan data analisis (serta digital alat) untuk menyampaikan peribadi dan individu kandungan dan pemasaran pengalaman untuk anda sasaran, prospek, dan pelanggan.

Yang biasa dan mudah bentuk peribadi pemasaran pemasaran otomatisasi seperti mengirim email untuk prospek selepas mereka telah ditinggalkan belanja online atau menyampaikan kandungan peribadi untuk memimpin berdasarkan perilaku di masa lalu.

Yang lebih kompleks bentuk peribadi pemasaran adalah ketika sebuah laman web kandungan perubahan berdasarkan orang yang mengakses ia; misalnya, menunjukkan hanya kandungan yang relevan dan produk-produk (berdasarkan orang itu perilaku di masa lalu) atau mengubah bahasa dan maklumat yang diberikan pada web (berdasarkan lokasi pengunjung).

Peribadi seiring dengan media sosial, seperti mana-mana lain platform di mana kau menawarkan anda penonton. Ia bermula dengan hal-hal kecil seperti membuat yakin kau mengoptimalkan imej anda digunakan di Facebook sebelum anda berkongsi di Twitter, memastikan saiz baik-baik saja, dan dalam beberapa kasus, bahkan mengubah kandungan.

Tetapi peribadi boleh pergi baik di luar ini, dan ia akan terus melakukannya seperti teknologi yang diperlukan menjadi tersedia untuk penonton yang lebih luas.

salah Satu yang paling penting contoh media sosial peribadi datang dari Cadbury. Syarikat yang digunakan taktik ini dua kali dalam dua negara-negara yang berbeza, dengan tujuan untuk menyebarkan kesedaran jenama.

Untuk satu kempen, mereka ingin untuk memperkenalkan mereka Australia penonton untuk beberapa rasa baru. Mereka digunakan Idomoo Peribadi Video sebagai Perkhidmatan (PVaaS) platform untuk menyampaikan yang sangat peribadi video kampanye pemasaran memanfaatkan Facebook data (tetapi hanya untuk orang-orang yang mendaftar dan memberikan persetujuan mereka). (Hubungi Idomoo untuk demo dan maklumat harga.)

Dengan PVaaS tech, mereka menciptakan Rasa Matcher aplikasi yang sepadan pengguna dengan rasa Cadbury gula-gula berdasarkan data dari mereka Facebook akaun. Peserta kemudian menerima video peribadi menggunakan mereka Facebook profil foto, merayakan “rasa perlawanan.”

Bagaimana Mendapatkan Lebih banyak Menang untuk Syarikat Anda atau Pelanggan—Latihan Pakar! Jangan lupa acara ini!
PENJUALAN BERAKHIR
15 oktober!

kempen Ini dicapai tinggi kadar pertunangan, 65% kadar klik, dan 33% penukaran kadar video penonton yang kemudian selesai promosi bentuk.

di Sini adalah beberapa potensi kebaikan menggunakan peribadi teknik di media sosial anda pemasaran:

Sekarang bahawa anda memahami bagaimana peribadi boleh manfaat perniagaan anda, di sini adalah cara untuk merancang dan membuat kandungan peribadi untuk anda sendiri pemasaran media sosial.

#1: Penyelidikan Anda Sasaran Persona

langkah pertama adalah untuk berpikir tentang siapa kau pemasaran untuk di media sosial. Adalah tanpa nama, tidak dikenali kumpulan orang-orang yang kira-kira umur yang sama dan berbagi kepentingan dalam hal yang sama? Atau individu tertentu dengan keperluan mereka sendiri, kepentingan, dan personaliti?

Mengetahui anda pelanggan dan penonton selalu penting untuk apa-apa strategi pemasaran. Tetapi jika anda ingin untuk menyampaikan benar-benar peribadi pengalaman pemasaran, itu penting untuk menjadi sangat berpengetahuan mengenai sasaran, pergi begitu jauh seperti yang mengetahui maklumat mengenai orang-orang tertentu yang anda berinteraksi dengan (mana aku akan mendapatkan untuk sebentar).

nasib baik, media sosial memberikan banyak informasi tentang penonton jika anda tahu di mana dan bagaimana untuk mencarinya. Anda boleh mengetahui:

Dan seperti yang anda berinteraksi dengan orang-orang melalui media sosial dan lain-lain platform, kau akan belajar lebih detilnya.

Apabila membuat penonton persona, terus dalam pikiran itu tujuan anda adalah untuk menyesuaikan pengalaman dan menyampaikan lebih peribadi kandungan. Anda akan perlu membuat beberapa penonton persona untuk jenis orang yang kau incar. Pergi ke terperinci seberapa banyak yang anda boleh.

Untuk bermula di penonton anda penyelidikan, menggunakan alat untuk membantu kamu mengumpul maklumat mengenai penonton anda dan menggabungkan yang maklumat dengan gerak hati anda sendiri dan pengetahuan. Beberapa yang paling berharga alat-alat yang ada built-in analisis media sosial.

Twitter Analisis

Pada Penonton tab di Twitter Analisis, anda akan mencari maklumat tentang anda sedia ada pengikut, anda organik penonton, dan juga semua Twitter pengguna.

Mulai dengan melihat pada anda sendiri pengikut. (Jika anda tidak memiliki banyak pengikut atau menduga bahwa mereka tidak asli, anda dapat melewatkan langkah ini.) Anda akan dapat melihat maklumat seperti:

Jika anda ingin untuk pergi ke lebih terperinci dan membuat penonton persona berdasarkan pada penonton yang lebih besar pangkalan, pilih Semua Twitter Pengguna dari drop-down di Penonton tab. Kemudian klik pada Persona: Semua Twitter dalam mencari bar.

Penapis Penonton Kumpulan pop-up menu menawarkan banyak pilihan penapisan untuk membantu dengan penyelidikan anda. Berikut adalah apa yang setiap tab menawarkan:

Maklum bahawa anda tidak boleh menggunakan semua penapis anda ingin pada masa yang sama, beberapa penapis membatalkan keluar orang lain.

Dalam contoh di bawah, aku melihat ke wanita Milenium untuk belajar lebih banyak tentang kepentingan mereka dan tingkah laku dalam talian.

Sementara Twitter menawarkan beberapa maklumat yang menarik tentang penonton dan pergi ke banyak detail, itu maklumat adalah tidak mencukupi sendiri dari peribadi sudut pemasaran. Ia satu permulaan, tetapi anda perlu untuk menambah dengan penelitian lebih lanjut.

Facebook Penonton Pandangan

satu Lagi sangat baik bebas alat yang boleh kamu gunakan untuk penyelidikan anda adalah Facebook Penonton Pandangan. Untuk mengaksesnya, buka menu utama dalam Iklan Pengurus, klik pada Semua alat-Alat, dan pilih Penonton Pandangan.

Seterusnya, Facebook meminta anda untuk memilih antara belajar semua orang di Facebook atau hanya orang-orang yang berkaitan dengan halaman anda. Memilih semua Orang di Facebook.

Untuk mendapatkan yang terbaik keluar dari Pandangan Penonton, anda harus sudah mempunyai ide umum daripada yang kau sasaran dan siapa yang anda mahu untuk penyelidikan. Anda mungkin tahu lokasi mereka, umur, dan gender tapi Facebook boleh membantu anda belajar lebih banyak orang-orang di luar dasar.

Untuk memulai penyelidikan anda, kira anda ingin untuk melihat orang-orang dengan kriteria ini:

Sekali anda telah menyediakan anda cari, Facebook akan menunjukkan kepada anda lebih lanjut tentang ini penonton.

Dengan tab di atas halaman, anda boleh lihat apa Facebook muka surat ini penonton suka (dan seterusnya, apa yang menarik minat mereka), di mana mereka tinggal, apa alat-alat yang mereka gunakan, apa pekerjaan mereka judul, apa yang industri mereka berada di dalam, dan lain-lain maklumat yang berguna. Anda boleh menggunakan informasi ini untuk meletakkan bersama-sama mereka persona.

Brandwatch Penonton Alat

sosial mendengar alat yang lain aset untuk penonton penyelidikan dan mesti untuk menyampaikan pengalaman peribadi pada media sosial. Mendengar sosial alat biasanya menawarkan beberapa pilihan penapisan dan analisis terperinci. Mereka juga yang kuat alat untuk memantau jadi anda bisa menggunakan mereka untuk menjawab jenama menyebut cepat.

Brandwatch Penonton berbayar alat yang membolehkan anda memohon banyak penonton penapis untuk mendapatkan yang sangat khusus dengan pencarian anda. (Hubungi Brandwatch untuk maklumat harga.)

Sekali anda telah mendaftar untuk sebuah account, klik pada Menentukan Penonton dan memulai pencarian anda menggunakan pelbagai penapis ada. Kau boleh tambah yang banyak penapis seperti yang anda mahu.

bayangkan ini, anda boleh mencari orang yang telah menggunakan kata-kata tertentu pada mereka tweet dan/atau kata-kata dalam bio mereka, memiliki kepentingan tertentu, dan mengikuti khusus akaun.

Untuk menambahkan filter, klik pada Menambahkan Filter, pilih penapis anda ingin untuk menggunakan, dan masukkan maklumat diminta.

Sekali anda telah menyediakan semua penapis anda ingin untuk menggunakan, klik pada Pencarian untuk melihat hasil.

Pro Tip: Jika anda mahu untuk terus belajar ini penonton, simpan dengan mengklik pada Untitled Penonton, menaip nama, dan klik Menyelamatkan.

Untuk memulai memeriksa hasil pencarian secara terperinci, mulai dengan tab Ahli. Di sini anda dapat melihat demografi semua orang yang ditemui dan apa kata mereka gunakan dalam bios mereka. Perhatian, anda boleh turun ini maklumat dalam fail.

Untuk melanjutkan penelitian anda, pergi melalui tab lain untuk mencari informasi tentang anda penonton kepentingan, profesi, lokasi, dan banyak lagi.

Memeriksa Kandungan tab untuk melihat popular kandungan yang relevan untuk penonton anda.

Mendapatkan Pakar Media Sosial Pemasaran Latihan!

Ingin tetap di hadapan anda pesaing? Perlu untuk menguasai sosial platform? Mengetahui bagaimana untuk memperbaiki anda media sosial pemasaran di Media Sosial Pemasaran Dunia 2020, dibawa ke anda oleh rakan-rakan anda di Media Sosial Pemeriksa. Anda akan gosok bahu dengan nama besar dan tanda di media sosial, menyerap banyak tips dan strategi baru, dan menikmati rangkaian yang luas peluang . Jangan lepaskan industri terbesar di persidangan. Mendapatkan di awal untuk diskaun besar.

Penjualan berakhir selasa, 15 oktober, 2019.

Klik tab Perbualan untuk mendapatkan gambaran terperinci pada topik dan organisasi yang mereka bicarakan, dan apa yang tapak mereka link ke.

Terperinci penonton persona adalah bahagian penting yang berjaya peribadi strategi pemasaran. Menggunakan alat yang diperlukan untuk benar-benar memahami anda penonton, pergi di luar asas. Kemudian lengkap anda penonton persona dengan semua maklumat yang anda boleh tarik karena setiap bagian kecil dari maklumat yang berguna dalam strategi anda dan kempen.

Ingat yang peribadi adalah semua tentang butir-butir.

#2: Memilih Sosial Mengurus Pengguna Perbualan

yang lebih luas di Luar peribadi, jika anda ingin memberikan yang benar-benar pengalaman peribadi, anda perlu untuk pasaran satu untuk satu.

Apakah ini bermakna, betul-betul? Cara terbaik untuk memahami ia adalah untuk melihat satu contoh hidup nyata.

Kimpton Hotel dan Restoran perintis media sosial peribadi. Berikut adalah bagaimana mereka menjawab untuk positif tweet dari pelanggan.

Berikut awal mereka balas, Kimpton terus terlibat dengan pengguna dan memberikan saranan mengenai apa lagi yang harus dilakukan di kota.

perhatian Ini dengan detil saat berurusan dengan orang-orang pada satu-satu secara online boleh mempunyai kesan yang besar pada kejayaan dan reputasi. Dengan memberikan sentuhan peribadi, kau membuat kesan yang besar pada pelanggan (atau potensi pelanggan) dan apa-apa orang lain yang berlaku untuk melihat pertukaran. Ia menunjukkan anda peduli tentang setiap pelanggan.

Pengguna mula menjangkakan ini jenis interaksi peribadi dari jenama di media sosial. Salah satu cara terbaik untuk menunjukkan orang-orang anda peduli tentang mereka sebagai pelanggan adalah melalui rincian kecil. Tetapi untuk memasukkan ini perkara kecil ke dalam perbualan dengan pelanggan, anda perlu untuk memiliki mereka berguna.

Itulah di mana sosial pelanggan hubungan pengurusan (CRM) alat datang. Itu pada dasarnya alat itu semua tentang anda sosial penonton. Itu tidak berguna hanya untuk peribadi tetapi juga untuk menyediakan perkhidmatan pelanggan yang lebih baik melalui media sosial.

angkatan penjual Sosial Studio (bermula pada $1,000/bulan, billed setiap tahun) membolehkan anda mengurus anda sosial penonton dan anda pemasaran media sosial. Kau boleh memantau semua perbualan pelanggan di saluran, memberikan gambaran yang lengkap hubungan anda dan lalu perbualan dengan pelanggan tertentu.

pemantauan Anda dashboard akan menunjukkan berkaitan menyebut dari media sosial pengguna seperti pertanyaan, mengenai balas produk dan perkhidmatan, perkhidmatan pelanggan isu-isu, dan sebagainya.

Apabila anda perlu mengambil tindakan, klik pada berkaitan kini untuk melihat pilihan anda. Jika anda klik Macros tab, anda akan melihat pilihan untuk menghantar kini untuk anda CRM awan (untuk menggambarkan, menghantar kini kepada pelanggan anda perkhidmatan pasukan untuk menangani isu atau menambah orang-orang yang membawa anda CRM).

Memanfaatkan anda CRM sosial untuk mengumpul maklumat mengenai penonton anda dan kemudian menggunakan maklumat bahawa anda interaksi dengan orang-orang individu. Pastikan setiap interaksi dengan mereka masuk ke CRM anda dan apa-apa maklumat penting tentang itu pengguna jelas menekankan.

maklumat Yang anda berkumpul membolehkan kau untuk menggunakan peribadi teknik dalam perbualan dengan orang-orang, seperti yang juga membuat sangat disasarkan kandungan bagi mereka.

#3: Buat Kandungan Peribadi untuk Media Sosial

Menyampaikan pengalaman peribadi pada media sosial berarti kau harus bersedia berimprovisasi di tempat kejadian, seperti dalam Kimpton Hotel dan Restoran contoh di atas.

kandungan Peribadi, di sisi lain, adalah sesuatu yang anda miliki untuk merancang dan membuat lebih awal karena ia memerlukan penyelidikan. Misalnya, anda mungkin perlu membuat beberapa versi promosi update sesuai dengan pelbagai jenis penonton.

Untuk membantu dengan peringkat perancangan, anda boleh menggunakan alat seperti ContentCal, kandungan merancang aplikasi direka untuk semua jenis kandungan termasuk media sosial. Ia boleh didapati dalam kedua-dua bebas dan dibayar pelan-pelan, bermula dari $13/bulan. Ia membolehkan anda berkumpul dan menyelamatkan kandungan anda idea, pelan kempen, dan bekerjasama dengan tim anda. Anda juga boleh jadual dan catat sosial kemas kini melalui dashboard.

ContentCal menawarkan banyak pilihan untuk merancang kandungan, membuat proses lebih mudah dan lebih produktif. Kau boleh tambah yang banyak saluran adat seperti yang anda ingin, untuk lebih pelan kandungan bagi anda saluran sosial, bersama-sama dengan blog, e-mel, dan sebagainya.

saluran-saluran Ini, maka akan berkata kepada anda kalendar, di mana kau bisa mulai tukar pikiran ide-ide dan menambah mereka ke saluran khusus. Anda juga boleh tag kandungan anda dan kandungan idea untuk menjaga mereka dianjurkan.

Untuk berbincang idea, klik pada Menambah Baru Pos di bawah Cupcake dan menambah seberapa banyak idea seperti yang anda mahu.

Ingat bahawa anda tidak hanya perlu menyesuaikan kandungan bagi setiap saluran sosial tetapi anda juga perlu menyesuaikan untuk penonton yang berbeza persona dalam setiap saluran sosial. Jadi membuat daftar semua yang berbeza persona anda akan sasaran pada media sosial dan kemudian menggunakan kategori tag untuk memastikan bahawa anda membuat kandungan bagi setiap persona.

Sekarang mari kita lihat jenis peribadi kandungan yang bisa kau buat untuk media sosial.

Video Peribadi Pemasaran

pemasaran Video sudah besar, tetapi peribadi pemasaran video yang paling mungkin akan mengambil alih dalam masa terdekat.

Seperti Cadbury contoh, peribadi video boleh sangat alat yang kuat. Mereka meletakkan pelanggan di tengah-tengah tindakan dan membuat mereka merasa penting dan berharga untuk perniagaan anda.

di Sini adalah beberapa cara yang mungkin anda gunakan video peribadi pada media sosial:

target ulang Iklan

Peribadi target ulang iklan yang sangat berkesan pada media sosial, terutama dalam segi penjualan yang dihasilkan. Anda boleh memanfaatkan pengguna online tingkah laku—seperti mengunjungi halaman tertentu, membaca blog post, check-out produk atau perkhidmatan, dan sebagainya—untuk membuat sangat disasarkan dan peribadi iklan.

di Sini adalah sebuah iklan yang saya lihat di Facebook makan selepas menubuhkan percuma SEMrush akaun:

Untuk menjalankan target ulang iklan, ikuti langkah-langkah:

Peribadi Kuiz dan Suaranya

Online kuiz terus popular di media sosial karena mereka fun (atau setidaknya mereka akan bersenang-senang!), cepat, dan sangat boleh kongsi. Mereka sangat populer yang percuma hidup telah seluruh Facebook page khusus untuk mereka yang telah lebih dari 1.6 juta suka.

contoh Yang baik peribadi kuiz adalah Memori perjalanan personaliti kuiz. Peserta menjawab beberapa pertanyaan untuk mengetahui apa jenis pengembara mereka.

Saat mereka selesai, mereka mendapatkan perjalanan peribadi cadangan berdasarkan mereka “persona.”

Semua yang tersisa untuk lakukan adalah untuk peserta untuk berkongsi kuiz keputusan pada media sosial mereka akaun dan/atau buku perjalanan dengan Memori.

Kandungan Peribadi untuk Penonton Tempatan

cara Lain untuk membuat media sosial kandungan adalah untuk mewujudkan yang disasarkan kandungan untuk penonton tempatan, sama ada ia negara tertentu (jika anda melayani global penonton), kota, atau bahkan kejiranan.

Untuk melakukan ini, anda mungkin perlu:

satu-Satu Pertunangan

Seperti disebutkan sebelumnya, jika anda ingin memberikan yang benar-benar pengalaman peribadi untuk media sosial anda penonton, akan ada banyak contoh di mana anda akan perlu bertindak di tempat kejadian.

Ini adalah di mana itu penting untuk memanfaatkan alat-alat, yaitu:

alat Ini membolehkan anda tidak hanya untuk bertindak cepat untuk perkhidmatan pelanggan pertanyaan, pertanyaan, komen, dan maklum balas, tetapi juga untuk memasukkan peribadi yang membuat semua perbedaan dalam komunikasi dengan anda penonton.

Peribadi telah menjadi sebahagian daripada pemasaran untuk beberapa waktu sekarang, boleh dibilang, itu adalah Amazon yang benar-benar membawanya ke hadapan.

Tetapi sebagai teknologi berkembang dan tingkah laku pengguna perubahan (bersama-sama dengan pengguna harapan dari jenama), peribadi bukan hanya satu tambahan lagi. Ia harus menjadi bagian dari strategi keseluruhan, walaupun syarikat anda etos.

Menyampaikan pengalaman peribadi kepada pelanggan anda (dan pelanggan yang berpotensi) akan membantu anda melihat lebih tinggi pertunangan dan kadar penahanan dan lebih penukaran dan jualan untuk perniagaan anda.

Bagaimana Meningkatkan Anda Media Sosial Strategi Pemasaran—Latihan Pakar! Jangan lupa acara ini!
PENJUALAN BERAKHIR
15 oktober!

This content was originally published here.

Translate »