fbpx

Atas 5 Yang Tidak Begitu Jelas Media Sosial Kesilapan Pemasaran, Kau Harus Elakkan


8 min membaca
Pendapat yang dinyatakan oleh Usahawan penyumbang mereka sendiri.

Sebelum anda membaca ini, pastikan anda tidak membuat sama ada klasik, jelas, media sosial kesilapan — setelah swasta profil atau masih menggunakan akaun peribadi apabila anda harus beralih ke akaun perniagaan.

OK, sejuk. Sekarang bahwa itu dikendalikan, mari kita masuk ke dalam beberapa yang kurang jelas, namun sangat penting kesilapan yang saya lihat paling jenama membuat mereka media sosial usaha pemasaran. Apakah anda membuat kesalahan-kesalahan ini juga?

1. Posting hanya untuk menghantar

media Sosial yang dimaksudkan untuk menjadi berterusan dan menarik perbualan, jadi jika anda tidak mempunyai apa-apa yang penting untuk mengatakan-jangan katakan itu! Jika anda tidak merasa inspirasi untuk berkongsi sesuatu — jangan berkongsi. Tempoh. Kandungan yang dipaksa biasanya merasakan palsu dan keturunan. Dengan massa kandungan pengeluaran yang terjadi sekarang, lebih dan lebih media sosial pengguna menjadi sangat baik B. S. pengesan dan lebih kuat penapis daripada yang pernah.

Plus, posting hanya untuk catatan tidak bertentangan dengan apa yang anda berharap ia akan lakukan. Banyak orang merasa seperti mereka perlu pos sentiasa hanya untuk tetap relevan. Kenyataannya, kau menodai jenama anda dan mematahkan pertunangan anda kadar apabila anda post berkualiti rendah kandungan. Jika pengguna tidak terlibat dengan kandungan anda, Instagram akan berhenti kandungan anda menunjukkan kepada mereka.

takeaway Utama: Menjadi sengaja dengan setiap bagian dari kandungan anda post dan beroperasi dari baik-pemikiran strategi keluar. Pelan kandungan anda lebih awal jadi kau tidak perlu bergantung pada setiap hari menyembur. asli inspirasi untuk pos. Membuat kandungan kalendar dan selalu bertanya pada diri sendiri jika anda benar-benar akan menghentikan bergulir melalui makanan anda untuk menonton/lihat/membaca apa yang anda kira-kira untuk pos.

2. Tegar berpegang kepada anda “agenda”

Anda dengan mudah dapat mengambil ketika aku dibuat atas dan pergi ke laut. Saya telah melakukan ini sendiri, dan aku melihat banyak orang melakukannya sekarang.

Apakah anda salah satu dari orang-orang yang menggunakan sebuah inspirasi memetik pada setiap ketiga Instagram pos supaya ada yang cantik, yang dianjurkan ruangan yang sama-mencari ubin di Instagram makan? Apakah anda melakukan ini walaupun ini jenis catatan tidak ada yang terbesar pertunangan?

Ini adalah contoh persis dari apa yang aku maksud dengan pergi ke laut dengan sebuah strategi pemasaran media sosial. Saya telah melihat banyak orang mendapatkan begitu tegar terjebak untuk tahu yang mereka punya yang bahkan jika keputusan jelas menunjukkan hal ini tidak menarik untuk penonton mereka, mereka masih melakukannya karena mereka ingin untuk “berpegang kepada pelan.”

Ada dua alasan mengapa ini adalah kesalahan besar. Pertama, anda melumpuhkan anda kreativiti. Bagaimana jika anda mendapatkan salah satu dari orang-orang hits inspirasi tentang sesuatu yang tepat yang anda mahu berkongsi tapi kemudian menyadari, “oh, tunggu, saya akan datang pos telah menjadi memetik jadi aku harus menunggu untuk berbagi ini.” Ini mengambil dari sihir masa sebenar perkongsian di media sosial, mengganggu aliran kreatif dan menyekat anda pengedaran kandungan. Kedua, ini bermakna anda tidak memperhatikan untuk apa yang benar-benar penting — penonton anda! Membuat keputusan berdasarkan pada keputusan anda, dan selalu ujian yang baru dan berbeda cara untuk melibatkan diri anda penonton jadi mereka bosan dan jatuh.

takeaway Utama: Fokus pada apa yang benar-benar penting untuk penonton anda, bukan anda. Ujian, ukuran, belajar, ulangi. Lepaskan anda tegar agenda dan memberikan orang-orang apa yang mereka inginkan.

3. Terlalu banyak produk promosi, tidak cukup media sosial pemasaran

Pergi dari saya sebelum titik, ia adalah benar bahawa kadang-kadang anda penonton tidak selalu tahu apa yang mereka inginkan, dan mereka tidak benar-benar ingin anda produk atau servis. Walau bagaimanapun, kamu akan benar-benar mematikannya jika kau terus mempromosikan dan menjual kepada mereka.

aku benar-benar suka cara Gary Vaynerchuk berbicara tentang ini. Dia benar-benar menjelaskan ia sempurna dalam bukunya Jab, Jab, Jab, Hook Kanan. Intinya adalah untuk fokus pada membina hubungan dengan penonton anda pertama. Sekarang, bagaimana anda membina hubungan anda bertanya? Sama seperti anda akan membina hubungan apa-apa dengan mewujudkan percaya. SurveyMonkey melaporkan tahun lepas itu 68 persen AS orang dewasa mengatakan percaya dalam jenama memiliki “banyak” atau “banyak” pengaruh pada keputusan mereka apabila membuat pembelian besar.

Ada dua cara yang bisa anda olah percaya dengan penonton. Pertama, biarkan mereka masuk. Biarkan mereka lihat itu nyata, bahagian manusia jenama anda. Menjadi transparan dan berkongsi mentah, sahih diri dengan mereka. Ini akan membina hubungan, dan sambungan mewujudkan percaya. Kedua, memberi pertama tanpa harapan. Bahkan sebelum anda berpikir tentang meminta apa-apa dari mereka, fokus pada apa yang boleh anda berikan kepada mereka dan kemudian berikan, berikan, berikan. Baik mengukur pertanyaan tentang apakah atau tidak anda membuat nilai akan, mereka akan membayar untuk apa yang aku berikan kepada mereka untuk bebas? Jika jawabannya adalah ya, anda berada di jalur yang benar, teman saya.

takeaway Utama: Anda nisbah produk promosi untuk nilai-didorong kandungan harus menjadi sesuatu yang seperti 1:4, jadi untuk setiap empat keping menghibur, kandungan yang berharga, anda mempunyai satu pos mempromosikan anda produk atau perkhidmatan.

4. Kekurangan jenama konsisten

Apakah anda unik jenama dasarnya? Adakah ia bersinar melalui semua kandungan anda? Ini tidak konsisten dalam semua kandungan anda? Jika anda mahu untuk membina dan mengekalkan yang kuat jenama, anda harus fokus pada jenama konsisten.

Biarkan aku menjadi jelas. Konsisten tidak bermakna kebosanan. Tidak meletakkan bagian yang sama apa kandungan lebih dan lebih. Ia masih penting untuk merubahnya, mengekalkan pelbagai, dan ujian format yang berbeza. Pada masa yang sama, semua ia harus konsisten dengan jenama anda misi, nada suara dan melihat keseluruhan dan rasa — font, warna palet, dan lain-lain.

Jangan membuat kesalahan besar menyalin format dan gaya jenama lain. Jika anda tidak sendiri dan melaksanakan anda unik jenama dasarnya pada setiap bagian pemasaran media sosial kandungan yang anda buat, anda commoditizing diri anda dan anda jenama.

Konsisten juga cara untuk konsisten meletakkan keluar kandungan dan menjaga janji anda. Sebagai contoh, jika kau mengatakan bahwa ada akan menjadi baru IGTV episode setiap minggu, ada yang lebih baik menjadi yang baru IGTV episode dikeluarkan setiap minggu. Ini merupakan kepercayaan dan kredibilitas dengan anda penonton dan membuat mereka tahu mereka bisa mengandalkan anda untuk menyampaikan.

takeaway Utama: konsisten dalam media sosial anda pemasaran usaha karena konsisten sebatian dan mewujudkan kuat, jenama lestari.

5. Menggunakan LinkTree seperti yang anda Instagram bio link

Anda mendapatkan satu link di bio anda, dan anda menggunakan LinkTree. Benar-benar? Yah, itu benar-benar tidak begitu mengejutkan kepada saya kerana ini adalah salah satu yang paling biasa, namun kurang jelas media sosial pemasaran kesilapan yang jenama membuat Instagram. Di sini sebabnya menggunakan Linktree adalah satu kesilapan:

Anda bergantung pada pihak ketiga dan sifar kawalan. Jika ia pergi ke bawah, jadi jangan anda.

Anda mengorbankan jenama anda karena anda harus bekerja di dalam tema mereka dan parameter. Ingat yang kita bicarakan jenama commoditization lebih awal? Yah, aku benci untuk istirahat kepada anda, tapi anda Linktree halaman pada dasarnya tidak kelihatan seperti orang lain.

Tiada analisis dengan versi dan terhad analisis dengan versi yang dibayar. Plus, semua data anda adalah milik mereka.

Tidak optima untuk penukaran. Ia adalah hanya sekelompok asas butang dengan teks pada mereka ditumpuk di atas satu sama lain. Apa yang menarik tentang itu?

Jadi, apa yang anda menggunakan bukan? Anda web! Ada benar-benar ada alasan mengapa laman web anda tidak harus mengarah penonton di mana anda ingin mereka untuk pergi. Jika anda tidak dengan orang atas tindakan anda ingin pengguna untuk mengambil, menetapkan bahawa ASAP harus menjadi prioritas anda.

takeaway Utama: Berhenti menggunakan Linktree, dan melabur dalam laman web anda.

media Sosial menipu lembaran

Untuk rekap, lima kurang jelas media sosial kesilapan pemasaran anda perlu menghindari di semua biaya adalah:

Posting hanya untuk menghantar tanpa niat sebenar atau strategi belakangnya.

Tegar berpegang kepada anda agenda dan tidak fleksibel dengan anda strategi media sosial.

Lebih mempromosikan anda produk atau servis. Stick dengan 4:1 nilai-didorong untuk promosi/kandungan jualan nisbah.

Tidak memiliki merek konsisten dan commoditizing dirimu sendiri karena kamu menjadi seperti orang lain.

Menggunakan Linktree anda Instagram bio.

Jika artikel ini berharga untuk anda, sila berkongsi di media sosial anda atau dengan teman yang anda ingin simpan dari membuat ini kurang jelas media sosial pemasaran kesilapan. Cheers!

This content was originally published here.

Translate »