fbpx

5 Cara untuk Membina Anda Merek Yang tidak Media Sosial Pemasaran


5 minit membaca
Pendapat yang dinyatakan oleh Usahawan penyumbang mereka sendiri.

Apabila ia datang untuk membina sebuah merek dan pemasaran perniagaan, media sosial adalah alat yang kuat itu semua perniagaan perlu mengambil kesempatan. Karena 70 persen dari Amerika mempunyai sekurang-kurangnya satu media sosial akaun, menurut Lyfe Pemasaran, dan karena media sosial yang dianggap paling relevan pengiklanan saluran selama setengah Gen Z dan hampir setengah milenium, media sosial pemasaran manfaat untuk pertumbuhan yang jelas.

Belum lagi bahwa, menurut Sprout Indeks, 58 peratus pengguna lebih suka kandungan yang memberi tumpuan kepada visual, membuat media sosial tempat yang sempurna untuk mengiklankan dan membina jenama.

Walaupun media sosial pemasaran difahami mendapat banyak fokus ketika ia datang untuk membina sebuah merek dan perniagaan, ini bukan satu-satunya cara untuk membina sebuah merek, jadi itu bukan hanya taktik perniagaan harus menggunakan. Sebenarnya, ia mungkin tidak menjadi yang paling berkesan jenama bangunan taktik untuk perniagaan anda, bergantung pada jenis perniagaan yang anda berjalan, anda industri, anda pasaran sasaran, dan sebagainya.

Apabila ia datang ke sebuah bangunan jenama, lebih pelbagai strategi anda, lebih cepat, lebih baik dan lebih berkesan, anda akan dapat untuk membina jenama yang anda mahu. Jadi, di samping media sosial pemasaran, anda mungkin ingin mempertimbangkan satu atau semua yang berikut berkesan jenama bangunan strategi:

1. Benar-benar tahu anda sasaran.

Walaupun mengetahui anda sasaran penonton juga tidak dengan sendirinya membina jenama anda, ia adalah sangat penting jika anda ingin menjadi mampu untuk membina jenama itu berkesan. Jadi, sama ada anda drop-perkapalan kes telefon dan lain-lain aksesori atau menjual anda secara pribadi direka, buatan tangan garis pakaian anda di dalam gedung, mengetahui anda sasaran boleh membantu anda pasaran lebih berkesan dan mendapatkan yang lebih baik kembali pada pelaburan di iklan dan strategi lain.

Untuk benar-benar mendapatkan untuk mengetahui anda penonton, pertama menganggap yang ideal anda adalah pelanggan, tetapi hanya dengan mengetahui bahwa remaja berumur 14 untuk 19 cenderung untuk memiliki ponsel tidak cukup.Sebaliknya, anda harus pada dasarnya membina seluruh khayalan “persona” untuk yang ideal anda pelanggan-dari mana ini orang yang hidup dengan apa yang dia suka untuk dilakukan untuk bersenang-senang. Kemudian anda benar-benar bisa mengecilkan pemasaran anda dan mulai membangun dan mewujudkan jenama anda dengan orang-orang yang paling mungkin untuk membeli dari anda.

2. Membina sebuah blog.

Blog membantu membangun jenama anda; dan tidak hanya itu mudah dan bebas, tetapi apabila dilakukan dengan betul, t ia juga boleh sangat berkuasa (perniagaan yang membuat blog serius usaha 13 kali lebih mungkin, menurut Hubspot, untuk melihat yang positif kembali pada pelaburan).

Anda boleh menggunakan blog anda untuk melakukan segala-galanya dari memberitahu pelanggan yang akan datang atau yang sedang berlangsung promosi dan mendidik pelanggan di bagaimana untuk menggunakan produk anda, untuk meningkatkan SEO dan, tentu saja, mewujudkan jenama anda dan persona dengan perniagaan anda sendiri suara yang unik dan nilai. Blogging tidak begitu banyak lebih daripada hanya bertindak seperti jurnal, dan jika anda tidak blog sudah, anda harus memulai sekarang.

3. Membuat langganan e-mel.

Menawarkan sebuah e-mel langganan adalah cara yang baik untuk membina jenama anda, sama ada anda mahu pelanggan dan pelanggan yang berpotensi untuk menerima berita bulanan atau hanya mendapatkan tetap update pada jualan, promosi dan hadiah.Anda tidak boleh hanya berinteraksi dengan dan melibatkan pelanggan tetapi juga menyesuaikan mesej untuk mewujudkan yang kuat jenama sambungan dengan pelanggan secara individu.

4. Fokus pada layanan pelanggan.

Pelanggan adalah apa yang membuat apa-apa perniagaan kejayaan — tanpa mereka, tidak perniagaan yang akan membuat masa lalu pertama beberapa tahap pembangunan. Walaupun kualiti produk, berkesan pemasaran, yang baik kehadiran aktif dan disenangi kandungan “suara” adalah semua yang penting aspek jenama, perkhidmatan pelanggan memainkan bagian juga.

Pelanggan sangat menghargai pengalaman yang positif dengan syarikat, dan kurang daripada yang orang-orang besar yang cukup untuk menyebabkan mereka untuk tidak pernah membeli-belah dengan syarikat lagi. Setelah pengalaman yang baik, bagaimanapun, tidak hanya mereka lebih cenderung untuk tetap setia, mereka mungkin akan memberitahu rakan-rakan mereka dan keluarga mengenai syarikat anda, membantu anda mendapatkan lebih banyak pelanggan dan peningkatan jenama reputasi.

5. Membuat anda merek visual dilupakan.

Banyak orang berpikir logo dan slogan ketika mereka berpikir tanda, jadi visual bisa menjadi penting. Logo anda, termasuk warna-warna dan font yang anda pilih, semua mempunyai kesan pada bagaimana anda jenama dilihat dan bagaimana dikenali itu. Ia hanya mengambil masa 10 saat untuk pelanggan untuk membentuk kesan pertama jenama logo, jadi ia adalah penting untuk melakukan semua yang anda bisa untuk membuat anda merek visual dilupakan.

selain itu, anda boleh membuat anda merek lebih visual dilupakan oleh menjual atau memberikan adat-barang bermerek. Lebih banyak anda boleh mendapatkan nama anda di luar, itu lebih baik. Tujuannya adalah untuk membuat anda nama syarikat dikenali sepintas lalu, dan mewujudkan yang tidak akan dilupakan logo dan lain-lain konsisten visual yang boleh membantu membangun jenama anda.

kesimpulannya

Jenama-bangunan terdiri dari berbagai aspek, namun, banyak fokus diletakkan pada pemasaran media sosial. Walaupun media sosial pemasaran memainkan peranan yang penting, ada hal-hal lain yang dapat anda lakukan yang sama seperti yang berkesan dalam bangunan jenama anda.

Yang langkah-langkah yang digariskan atas adakah anda sedang berikut untuk membantu membangun anda jenama?

This content was originally published here.

Translate »