fbpx

Media sosial Pengiklanan 101: Bagaimana untuk Mendapatkan Anda Iklan Bajet

pengiklanan media Sosial adalah mesti jika anda sedang mencari untuk mencapai baru, disasarkan penonton—cepat.

tentu saja ia boleh menakutkan untuk bergerak dari organik sosial strategi untuk meletakkan nyata uang di atas meja. Jadi, ia adalah penting untuk memahami semua pilihan.

Di panduan ini, kami menjelaskan bagaimana untuk menggunakan pelbagai jenis media sosial iklan untuk mencapai sebenar perniagaan keputusan sementara memaksimumkan anda menghabiskan.

isi kandungan

<4h>
<4h>
<4h>
<4h>
<4h>
<4h>
<4h>
<4h>

<4h>
<4h>

Bonus: Turun percuma panduan yang mengajar anda bagaimana untuk mengubah Facebook lalu lintas menjadi jualan di empat mudah menggunakan langkah-langkah Besar.

Jenis media sosial iklan

Semua rangkaian sosial utama menawarkan iklan pilihan. Itu tidak berarti anda harus menggunakan semua dari mereka.

Apabila memikirkan tentang yang rangkaian sosial untuk digunakan untuk iklan, lihat di mana orang-orang yang melakukan dengan baik secara organik. Rangkaian di mana kandungan anda secara semulajadi serangan kord dengan peminat adalah pilihan yang jelas untuk anda pertama sosial kempen iklan.

Apabila memilih di mana untuk menempatkan iklan anda, ia juga berguna untuk tahu yang rangkaian paling popular dengan anda sasaran.

Cara, untuk contoh, telah jauh lebih banyak wanita daripada pria pengguna. Jika anda sasarkan penonton yang lebih muda, anda mungkin akan menemui mereka di Keluarga, dan Instagram.

di Sini adalah ringkasan cepat dari Bangku Pusat Penyelidikan menunjukkan siapa yang menggunakan yang rangkaian sosial dalam 2019.

.

Sekarang bahawa anda mempunyai rasa yang sosial yang demografi patut untuk perniagaan anda, mari kita lihat jenis iklan setiap rangkaian tawarkan.

Facebook iklan

Facebook iklan direka untuk membantu anda mencapai salah satu daripada tiga luas jenis kampanye objektif:

  • Kesedaran: Membina kesedaran jenama atau meningkatkan sampai.
  • Pertimbangan: Menghantar isyarat ke website anda, meningkatkan pertunangan, menggalakkan aplikasi memasang atau video pandangan, menjana petunjuk, atau mendorong orang-orang .. untuk berkomunikasi dengan anda di Facebook Messenger.
  • Penukaran: Membuat penukaran dalam talian, membuat katalog jualan, atau memandu lalu lintas kaki ke kedai offline.

Penonton pertimbangan: Facebook adalah popular di demografi dan menawarkan terperinci sasaran pilihan. Ini membuat platform yang baik untuk bermula dengan media sosial iklan.

<4h>Foto iklan

Di samping foto, Facebook foto iklan termasuk 125 watak-watak teks plus tajuk berita dan link penerangan. Mereka juga termasuk panggilan untuk tindakan butang seperti Kedai Sekarang atau Menghantar Mesej.

Anda boleh membuat foto anda iklan di Facebook Manajer Bisnis, atau hanya mempromosikan pos dengan imej dari Facebook Page.

Cepat tip: Facebook foto iklan bekerja benar-benar baik untuk mempamerkan produk baru atau perkhidmatan. Menunjukkan orang-orang menggunakan produk anda, bukannya gambar mudah daripada produk sendiri.

Ketika anda melihat bagaimana hoodie ini dibuat, anda akan memahami mengapa hal ini begitu hebat:

Dikirim oleh Bentuk Pembiayaan Projek pada hari isnin, Mac 18, 2019

<4h>iklan Video

Facebook iklan video pilihan terdiri dari pendek bergerak video iklan sehingga 240 minit dipromosikan video direka untuk ditonton di ruang kerja. Dengan begitu banyak pilihan, ia adalah penting untuk mempunyai solid gol dan mengerti siapa target anda pasaran dan di mana video anda akan mencapai mereka.

Facebook iklan video boleh bekerja dengan baik bersama dengan iklan TV kempen. Bahkan jika T. V. adalah bukan bagian dari campuran pemasaran anda, iklan video boleh menjadi cara terbaik untuk menarik orang-orang dalam. Gunakan menarik visual yang menonjolkan bahagian-bahagian yang terbaik jenama anda.

Cepat tip: Pendek video cenderung memiliki yang lebih tinggi kadar selesai. Bagaimanapun, jika anda sudah mendapat mesej yang menarik anda boleh pergi sedikit lebih lama.

Rareform menggunakan bergerak Facebook video iklan untuk sorot yang unik nilai. Syarikat yang membuat tas dari daur ulang papan iklan. Mereka iklan video mendapat 19% lebih tinggi kembali dari iklan tanpa video.

Kita menyelamatkan planet satu beg pada masa! ♻️✌️???? Lebih dari 1 juta pon billboard semula jadi jauh!Gunakan kod ‘FB20’ untuk 20% dari seluruh tapak hari ini! – gt https://bit.ly/2NYcbiF

Dikirim oleh RAREFORM pada hari selasa, 2 oktober, 2018

<4h>Cerita iklan

Dalam ini penuh dengan format skrin, gambar display untuk enam detik, dan video boleh bertahan sehingga 15 detik.

Kau tidak bisa secara khusus memilih Facebook Cerita iklan pada mereka sendiri. Mereka dimasukkan sebagai seorang mungkin penempatan apabila anda pilih Peletakan Automatik apabila membuat iklan anda.

Cepat tip: Cerita hanya berlangsung selama 24 jam, jadi ini adalah besar format untuk in-the-masa pemasaran seperti masa terhad menawarkan. Kebanyakan orang Facebook ditinjau berkata mereka ingin Cerita iklan untuk menjadi “cepat dan mudah untuk memahami.” Menjaga hal-hal sederhana.

Sebagai contoh, jenama pakaian digunakan Facebook Cerita tayangan iklan dengan enam foto untuk menunjukkan enam orang-orang yang berbeda topi. Kempen punya 70% lebih rendah kos setiap produk paparan halaman daripada yang lain digital iklan.

<4h>Carousel iklan

carousel iklan membolehkan anda termasuk sehingga 10 gambar atau video, masing-masing dengan mereka sendiri link, semua dalam satu iklan.

Carousel iklan bekerja dengan baik untuk pameran yang berbeza ciri-ciri sebuah produk, atau untuk menjelaskan langkah-demi-langkah proses. Mereka juga cara yang baik untuk hadir beberapa produk.

Cepat tip: Menggunakan elemen yang berbeza di carousel anda iklan bersama-sama untuk masa yang menarik, yang berkesan cerita atau mesej.

Berkemas dan Pergi! – anda ringan dan packable teman untuk setiap petualangan.

Dikirim oleh Jack kulit serigala pada hari isnin, 8 April, 2019

<4h>Tayangan iklan

gambar adalah sebuah iklan yang membuat video dari beberapa gambar statik—anda sendiri atau saham imej yang Facebook menyediakan.

Persembahan tawaran yang menarik gerakan video, tetapi memerlukan ada video-sumber-sumber tertentu untuk membuat. Jika anda tidak bersedia untuk mencoba iklan video tetapi ingin bergerak di luar statik gambar, gambar iklan adalah pilihan yang hebat.

Bahagia Stoking menggunakan tayangan iklan untuk menunjukkan mereka yang berwarna-warni produk dalam cara yang menarik perhatian.

Paskah hadiah untuk pewarna untuk ????✨Sekarang di kedai HappySocks.com

Dikirim oleh Bahagia Stoking pada hari selasa, April 2, 2019

<4h>Koleksi iklan

koleksi iklan sorotan produk anda betul-betul di Facebook makanan. Iklan termasuk perlindungan foto atau video plus imej produk ini dengan harga dan lain-lain butir-butir. Ini membolehkan orang untuk belajar lebih banyak tentang anda produk tanpa meninggalkan Facebook. Apabila seseorang klik pada iklan, mereka pergi untuk Segera Pengalaman (lihat di bawah).

Cepat tip: Koleksi iklan bekerja terutama yang baik untuk runcit dan jenama perjalanan.

<4h>Segera Pengalaman iklan

Sebelum dipanggil Carousel iklan, ini adalah skrin penuh interaktif iklan untuk memberi makan. Segera Pengalaman iklan boleh termasuk 20 gambar atau dua minit video. Anda boleh termasuk panggilan untuk tindakan butang dengan sehingga 30 watak-watak teks.

Segera Pengalaman juga termasuk interaktif ciri-ciri seperti miring ke kuali.

Cepat tip: Segera Pengalaman iklan juga boleh digunakan untuk mengumpul pelanggan atau membawa maklumat menggunakan bentuk segera.

<4h>Messenger iklan

Messenger iklan hanya Facebook iklan yang diletakkan di rumah skrin Rasul. Anda boleh menggunakan mereka untuk mendorong orang-orang .. untuk berhubungan dengan anda perniagaan kepada Rasul, tetapi mereka juga boleh link ke halaman anda.

di Sini adalah bagaimana seorang Utusan iklan kelihatan di muka mudah alih:

Cepat tip: Anda boleh menggunakan Messenger iklan untuk mulakan perbualan yang ketinggalan. Gunakan adat penonton orang yang pernah menghantar mesej perniagaan anda.

<4h>Membawa generasi iklan

Facebook membawa iklan generasi yang mudah alih-hanya iklan yang termasuk pra-penduduk bentuk. Ini membuat mudah bagi orang-orang untuk:

  • mendaftar untuk newsletter anda
  • permintaan percubaan
  • meminta untuk memetik

Mereka alat yang hebat jika anda sedang mencari petunjuk untuk lulus bersama-sama untuk pasukan jualan anda, atau untuk membina anda online corong jualan.

Cepat tip: Meminta jumlah minimum maklumat yang anda butuhkan untuk proses membawa berkesan, untuk memaksimumkan siap.

Dapatkan semua langkah-demi-langkah anda perlu untuk menetapkan anda Facebook iklan di Facebook pengiklanan panduan.

Instagram iklan

Facebook memiliki Instagram. Jadi hal ini tidak mengherankan bahwa Instagram iklan sokongan yang sama tiga kategori kempen objektif sebagai Facebook iklan:

  • Kesedaran
  • Pertimbangan
  • Penukaran

Penonton pertimbangan: Instagram adalah yang paling populer dengan milenium. Banyak Generasi Xers juga menggunakan platform.

khusus Instagram jenis iklan juga cermin empat Facebook iklan jenis:

  • Foto
  • Video
  • Carousel
  • Koleksi

Anda boleh membuat setiap jenis iklan untuk salah utama Instagram makan, atau untuk Instagram Cerita.

<4h>Foto dan video iklan

Anda Instagram foto atau video akan terlihat seperti biasa Instagram post—kecuali bahwa ia akan mengatakan Sponsor di kanan atas. Bergantung pada anda kempen objektif, anda juga mungkin dapat menambah panggilan untuk tindakan butang.

Cepat tip: pastikan anda foto dan video iklan konsisten dalam gaya dengan organik posting anda berkongsi di Instagram. Ini membantu penonton menyedari bahawa iklan dari jenama anda.

Cuba ujian iklan video terhadap foto iklan menggunakan kandungan yang sama. Amerika Ujian Dapur mendapati bahawa menambah gerakan untuk iklan yang menyebabkan 45% peningkatan dalam membawa ke atas iklan yang sama dengan hanya menggunakan foto.

<4h>Carousel iklan

Dalam Instagram carousel iklan, penonton ikut melalui gambar yang berbeza.

Cepat tip: pastikan imej yang anda gunakan dalam carousel anda iklan adalah visual sama dan diikat bersama-sama dengan tema yang sama. Ia seharusnya tidak berada di gemuruh untuk sapu antara gambar yang berbeza dalam iklan.

Lihat ini Carousel iklan untuk Sobekan pakaian Ketat. Ini imej yang sama dan konsisten bar teks di setiap foto yang jelas berhubungan komponen iklan dan membantu untuk memberitahu konsisten cerita.

<4h>Koleksi iklan

Hanya seperti Facebook Koleksi iklan, ini mempunyai imej penutup atau video ditambah beberapa produk tembakan. Klik pada iklan mengarahkan pengguna untuk Segera Pengalaman.

Cepat tip: Instagram Koleksi iklan tidak termasuk sebuah tajuk berita, tetapi mereka tidak membenarkan sehingga 90 watak-watak teks.

<4h>Instagram Cerita iklan

Instagram Cerita iklan boleh menggunakan gambar atau video sehingga 120 saat. Iklan ini paparan dalam skrin penuh format antara orang-orang cerita.

Cepat tip: Tambah interaktif unsur-unsur untuk Cerita iklan untuk prestasi yang terbaik.

Dunkin’ dijumpai di Sebuah/B ujian itu Cerita iklan dengan pungutan suara pelekat punya 20% lebih rendah kos setiap pandangan video. Plus, 20% dari orang-orang yang menonton video mengundi dalam undian. (Pada topik yang sangat penting yang lebih baik: donat atau kentang goreng.)

.

Dapatkan semua langkah-demi-langkah anda perlu untuk menetapkan anda Instagram iklan di Instagram pengiklanan panduan.

Twitter iklan

Twitter iklan bekerja ke arah lima perniagaan yang berbeza objektif:

  • Web klik: Mempromosikan Tweet dengan Web Kad untuk mendorong orang-orang .. untuk melawat dan mengambil tindakan di laman web anda. Anda akan dikenakan setiap klik.
  • Tweet penglibatan: Mempromosikan Tweet, .. dengan tujuan memulai percakapan tentang jenama anda. Anda membayar untuk awal pertunangan.
  • Pengikut: Menggalakkan anda akaun Twitter dan membayar setiap pengikut mendapat.
  • Kesedaran: Menggalakkan anda untuk Tweet penonton yang luas dan membayar untuk tanggapan (PKM).
  • Aplikasi memasang: Mempromosikan Tweet anda dengan Aplikasi Kad dan membayar satu klik untuk membuka atau memasang aplikasi anda.

Penonton pertimbangan: Hampir dua-pertiga dari Twitter pengiklanan ditangani penonton adalah laki-laki.

Twitter menawarkan dua cara untuk jenama untuk membuat iklan Twitter:

  • Twitter Mempromosikan secara automatik menggalakkan Tweet untuk anda.
  • Twitter Iklan kempen membenarkan anda untuk menetapkan kempen diri berdasarkan pada pemasaran anda objektif.

<4h>Twitter Mempromosikan

Dengan Twitter Mempromosikan, Twitter algoritma secara automatik menggalakkan Tweet untuk anda dinyatakan penonton. Ia menggalakkan anda pertama 10 harian organik Tweet yang lulus Twitter kualiti filter. Ia juga menggalakkan anda akaun untuk menarik pengikut baru. Kau dapat fokus pada sehingga lima kepentingan atau metro lokasi, dan mari Twitter melakukan yang lain.

Cepat tip: Twitter Mempromosikan mod berharga $99 USD sebulan. Twitter kata akaun akan rata-rata sampai 30.000 tambahan orang setiap bulan dan mendapatkan rata-rata 30 pengikut baru.

<4h>Twitter kempen iklan

Dengan Twitter kempen iklan, anda memilih perniagaan objektif yang sejalan dengan perniagaan anda gol.

Sebagai contoh, ini Chanel Twitter iklan menggunakan video untuk pameran produknya, digabungkan dengan web kad mudah untuk bergerak membeli-belah.

‘sisi-pack’ adalah yang baru #CHANELSpringSummer 2019 beg. Yang dipakai oleh dua, ia memperkenalkan cara baru untuk menjalankan. Lihat semua beg koleksi dalam dan di butik https://t.co/rNMAuWotsI

— CHANEL (@CHANEL) 26 Mac, 2019

Kau boleh pilih yang sedia ada organik Tweet untuk mempromosikan, atau membuat Tweet khusus seperti iklan.

Cepat tip: Run kempen berasingan untuk bergerak dan pengguna desktop untuk mendapatkan yang terbaik kadar penukaran. Twitter menyarankan kau menghindari menggunakan sekarang dan @ menyebut dalam iklan anda supaya penonton anda tidak klik dari sini.

Dapatkan semua langkah-demi-langkah anda perlu untuk menetapkan anda Twitter iklan di Twitter kami iklan panduan.

Bonus: Turun percuma panduan yang mengajar anda bagaimana untuk mengubah Facebook lalu lintas menjadi jualan di empat mudah menggunakan langkah-langkah Besar.

Dapatkan panduan sekarang!

Selamat iklan

Selamat iklan boleh membantu anda mencapai tiga jenis pemasaran objektif:

  • Kesedaran: Sampai penonton yang besar untuk meningkatkan kesadaran anda jenama.
  • Pertimbangan: Drive lalu lintas untuk anda web atau aplikasi, meningkatkan pertunangan, dan menggalakkan aplikasi memasang video, pandangan, dan membawa generasi.
  • Penukaran: Drive web penukaran atau katalog jualan.

Penonton pertimbangan: Tidur yang sangat populer dengan pengguna yang lebih muda. Hampir tiga suku 18 hingga 24-tahun berusia menggunakan aplikasi. Bandingkan itu ke hanya 25% dari 30 – 49-year-olds. Kira-kira 60% penonton anda boleh sampai dengan Selamat iklan adalah wanita.

Selamat menawarkan empat jenis iklan untuk membantu kau memenuhi tujuan anda.

<4h>Snap iklan

Snap iklan mulai dengan foto atau video sehingga 10 saat.

iklan Yang penuh skrin, format menegak. Mereka boleh termasuk lampiran untuk aplikasi memasang, halaman pendaratan, membawa bentuk, atau bentuk panjang video.

Cepat tip: Waktu bergerak cepat pada Keluarga, jadi bertujuan untuk menjaga Snap anda iklan untuk lima sampai enam detik. Jangan cuba-cuba untuk tidak terlalu banyak dengan iklan pendek: Mempunyai satu panggilan kuat untuk tindakan dan kunci pesan.

<4h>Cerita iklan

iklan Ini format mengambil bentuk yang dicap tile di pengguna’ Cari makanan. Tile petunjuk untuk koleksi tiga 20 Buncis, jadi anda boleh memberikan gambaran terperinci pada produk baru, khas menawarkan, dan sebagainya. Anda juga boleh tambah lampiran dengan panggilan untuk tindakan, jadi itu pengguna boleh sapu untuk menonton video, memasang sebuah aplikasi, atau membeli produk.

Cepat tip: Menulis kuat tajuk berita untuk anda Cerita iklan untuk menggalakkan Snapchatters untuk ketik.

<4h>Koleksi iklan

Koleksi iklan membenarkan anda untuk pameran satu siri produk dengan empat gambar kecil di salah satu iklan. Setiap imej kecil pautan sendiri LAGI!

Cepat tip: Menjaga snap dirinya mudah untuk menumpukan perhatian pada gambar kecil dalam koleksi anda iklan.

<4h>Penapis

Selamat penapis lapisan grafik yang memohon kepada mereka Buncis. Snapchatters menggunakan mereka ratusan juta kali per hari. Anda boleh membuat anda penapis “pintar,” jadi ia termasuk lokasi masa nyata, undur, atau maklumat masa.

Cepat tip: Snapchatters menggunakan penapis untuk memberikan konteks untuk mereka Buncis. Pastikan anda penapis berkaitan dengan waktu, tempat, dan tujuan anda kempen. Meninggalkan ruang untuk Snapchatters’ sendiri imej untuk bersinar. Hanya menggunakan atas dan/atau bawah suku skrin untuk anda penapis kreatif.

.

Dapatkan semua langkah-demi-langkah anda perlu untuk menetapkan anda Tidur iklan pada kami Tidur yang pengiklanan panduan.

LinkedIn iklan

LinkedIn iklan membantu perniagaan anda dengan tiga jenis pemasaran objektif:

  • Kesedaran: Buat lebih kesedaran syarikat atau jenama.
  • Pertimbangan: Drive web lawatan, meningkatkan pertunangan, atau menggalakkan video pemandangan.
  • Penukaran: Mengumpulkan petunjuk dan drive web penukaran.

Penonton pertimbangan: LinkedIn adalah banyak perniagaan yang lebih berorientasi daripada rangkaian sosial yang lain dalam catatan ini. Ia menawarkan pilihan penyasaran berdasarkan kelayakan profesional seperti pekerjaan tajuk dan senioritas.

Kau bisa memilih dari beberapa jenis iklan LinkedIn.

<4h>Sponsor Kandungan

Sponsor Kandungan iklan muncul di berita mengenai kedua-dua meja dan bergerak. Mereka digunakan untuk mendapatkan anda kandungan di hadapan penonton yang lebih besar dan pameran jenama anda kepakaran.

Cepat tip: Tajuk berita di bawah 150 aksara punya pertunangan. Imej yang lebih besar mendapat yang lebih tinggi klik-melalui kadar. LinkedIn mengesyorkan saiz imej dari 1200 x 627 piksel.

<4h>Sponsor InMail

Sponsor InMail adalah sama untuk pemasaran e-mel, kecuali bahawa mesej pergi terus ke pengguna’ LinkedIn peti masuk. Bagaimanapun, Sponsor InMail telah menarik ciri yang unik. Pengguna hanya menerima iklan mesej ketika mereka aktif di LinkedIn. Itu berarti mesej jangan duduk-duduk mendapatkan basi.

di Sini adalah contoh iklan yang saya terima dari college aku dihadiri. aku tidak disambungkan kepada pengirim di LinkedIn, tapi aku senarai kolej di profil saya. Ini dibuat untuk mudah dan sasaran berkesan.

Cepat tip: Pendek badan teks (di bawah 500 karakter) mendapat tinggi kadar klik. Lima melakukan panggilan untuk tindakan untuk Disponsori InMail adalah:

  • Cuba
  • Bebas
  • Hari ini
  • Klik
  • Memohon

<4h>Iklan Teks

Teks iklan kecil unit iklan yang muncul di atas dan di sebelah kanan LinkedIn feed berita. Mereka hanya muncul untuk pengguna desktop, tidak pada alih. Walaupun nama, teks iklan boleh sebenarnya termasuk imej kecil 50 x 50 piksel.

Cepat tip: Menunjukkan wajah manusia. Profil imej kerja lebih baik daripada logo atau gambar objek.

Dapatkan semua langkah-demi-langkah anda perlu untuk menetapkan anda LinkedIn iklan di LinkedIn kami iklan panduan.

Cara iklan

Cara iklan bekerja dengan enam jenis perniagaan gol:

  • Membina kesedaran jenama
  • Drive lalu lintas untuk anda web
  • Drive memasang
  • Drive lalu lintas untuk produk khusus
  • Mendorong tindakan-tindakan tertentu pada laman web anda
  • Drive video tanggapan

Penonton pertimbangan: Baru telah jauh lebih pengguna wanita daripada laki-laki. Menurut Pusat Penyelidikan Pew, 42% AS wanita menggunakan Cara, berbanding hanya 15% AS lelaki.

Orang menggunakan Cara untuk menyelamatkan idea. Itu berarti rangkaian sememangnya petunjuk untuk membeli-belah dan pembelian, tetapi orang-orang pembelian mungkin tidak berlaku dengan segera.

Cara iklan dipanggil Dipromosikan Pin. Mereka melihat dan bertindak seperti tetap pin. Satu-satunya perbedaan adalah bahwa anda membayar untuk mereka dilihat oleh penonton yang lebih luas.

Selain itu asas foto Pin, anda boleh membuat Dipromosikan Pin dengan video atau carousel sehingga lima imej.

Dipromosikan Pin yang dikenal sebagai iklan kecil “Dipromosikan” tag. Bagaimanapun, jika pengguna menyelamatkan anda iklan untuk mereka Baru papan, yang dipromosikan label hilang. Ini menyelamatkan Pin mendapat bonus organik (bebas) pendedahan.

Ada beberapa pilihan untuk mempromosikan anda Pin.

<4h>Jawatan Pengurus Iklan

Menggunakan pengurus iklan, anda mulai dengan memilih matlamat untuk anda Baru iklan kampanye. Anda boleh sasaran pengiklanan anda strategi untuk menyelaraskan dengan perniagaan anda gol, termasuk sama ada anda membayar per klik atau setiap gambaran.

Cepat tip: Sejak Baru digunakan untuk perancangan dan menghasilkan idea, ia mempunyai lebih masa membawa dari beberapa rangkaian sosial yang lain. Mulai berjalan Cara iklan terikat untuk bermusim atau tarikh khusus kempen kira-kira 45 hari lebih awal. Dan cuba mendapatkan kreatif dengan DIY sifat Cara seperti sebuah jaringan sosial.

Sebagai contoh, Philadelphia Krim Keju menggalakkan produk mereka dengan iklan menampilkan resep.

Notis yang iklan asal adalah dikenal sebagai dipromosikan. Bagaimanapun, jika pengguna menyelamatkan iklan, ia tinggal di sebagai organik pos.

<4h>Mempromosikan Butang

Menggunakan Mempromosikan, anda boleh membuat sebuah iklan dari yang ada Pin di hanya beberapa klik. Dipromosikan Pin dibuat dengan Mempromosikan butang selalu membayar-per-klik, jadi anda hanya membayar ketika seseorang klik melalui untuk anda web.

Cepat tip: Ini adalah benar-benar cara mudah untuk bermula dengan Cara iklan. Cuba mempromosikan beberapa terbaik-melakukan Pin untuk mendapatkan rasa jenis sampai anda mencapai dengan anda inginkan bajet. Pastikan untuk mengesan keputusan yang lebih masa untuk melihat efek seperti orang yang menyelamatkan anda Dipromosikan Pin untuk mereka sendiri papan.

Dapatkan semua langkah-demi-langkah anda perlu untuk menetapkan anda Baru iklan di Google pengiklanan panduan.

YouTube iklan

YouTube iklan boleh membantu anda bekerja ke arah berikut matlamat perniagaan:

  • Mengumpulkan petunjuk
  • Drive web lalu lintas
  • Meningkatkan produk dan pertimbangan jenama
  • Membina kesedaran jenama dan melanjutkan jangkauan

Penonton pertimbangan: YouTube telah lelaki yang lebih pengguna. Penonton juga tersebar di antara usia kumpulan sehingga 65.

Ada beberapa video yang berbeza iklan format yang ada di YouTube. Sejak Google memiliki YouTube, anda akan memerlukan Google difahami untuk membuat iklan YouTube.

<4h>Iklan Iklan

iklan Ini secara automatik main sebelum, selama, atau setelah lain video di YouTube. Mereka boleh juga muncul di tempat-tempat lain di Google rangkaian paparan, seperti permainan.

Pengguna mendapatkan pilihan untuk skip iklan anda selepas lima detik. Yang disarankan panjang video biasanya 30 detik atau kurang.

Bagaimanapun, jika kau punya cerita yang menarik dengan visual yang hebat, kau bisa lari lagi. Megah Ski Heli menggunakan lagi YouTube iklan untuk menunjukkan mereka pengalaman yang luar biasa.

Separuh daripada mereka pelanggan sekarang menemukan mereka melalui YouTube.

Cepat Tip: Tujuh puluh enam% penonton skip iklan oleh default. Bagaimanapun, yang dilewati iklan masih meningkatkan peluang seseorang akan melawat atau melanggan kepada anda channel sebanyak 10 kali. Pastikan untuk mendapatkan anda yang paling penting pesanan dan jenama dalam orang-orang unskippable pertama lima detik.

<4h>Bukan Dilangkau YouTube iklan

Ini adalah pendek iklan yang muncul di awal dari sebuah video atau pada titik tengah video sekurang-kurangnya 10 minit. Iklan maksimum 20 saat panjang, dan mereka tidak boleh melewatkan.

Cepat Tip: Hanya karena pengguna tidak bisa melewatkan iklan tidak berarti mereka akan menonton. Pastikan anda mesej audio adalah menarik di mana mereka melihat diri untuk melakukan sesuatu yang lain ketika anda iklan bermain.

<4h>Bumper Iklan

iklan Ini juga unskippable, tetapi mereka maksimum enam saat panjang. Mereka muncul pada akhir video YouTube.

Cepat Tip: Jangan cuba-cuba untuk tidak terlalu banyak dalam enam detik. Mula dengan satu visual yang kuat, berpegang kepada satu pesan, dan meninggalkan cukup waktu untuk panggilan anda untuk tindakan.

Dapatkan semua langkah-demi-langkah anda perlu untuk menetapkan anda YouTube iklan di YouTube kami iklan panduan.

media Sosial pengiklanan biaya

Ada media sosial iklan solusi untuk setiap bajet, dari beberapa dolar sehari untuk juta dolar kempen.

Iklan di rangkaian sosial yang paling dijual di lelang format. Anda menetapkan maksimum tawaran untuk satu hasil sasaran (seperti klik), atau maksimum bajet setiap hari. Tidak ada jumlah set untuk membayar. Seperti yang anda buat iklan anda, iklan pengurus muka akan memberikan tawaran yang dicadangkan berdasarkan anda dinyatakan gol.

Anda biasanya akan membayar menggunakan salah satu daripada kaedah ini, bergantung pada anda kempen matlamat:

  • Kos setiap klik (MAKS)
  • Biaya per 1000 tanggapan (PKM)
  • Kos setiap penukaran
  • Kos setiap video lihat

Beberapa faktor kesan berapa banyak yang anda akan membayar untuk media sosial iklan, di luar apa yang anda pesaing adalah penawaran. Ini faktor termasuk:

  • kualiti iklan anda
  • kempen Anda objektif
  • Yang jenis penonton anda targetkan
  • negara anda sasarkan
  • Waktu tahun, dan bahkan masa hari
  • Penempatan dalam rangkaian.

Sebagai contoh, penyelidikan oleh AdEspresso menunjukkan bahwa rata-rata Facebook BPK adalah $0.40 pada hari ahad, tetapi hampir $0.50 pada hari selasa dan kamis.

media Sosial pengiklanan tips

1. Tahu urusan apa yang objektif kau mencoba untuk mencapai

bukan kebetulan bahwa kita permulaan setiap bagian dari panduan ini dengan mengkaji yang objektif perniagaan setiap jenis media sosial iklan boleh membantu anda mencapai. Ia sangat keras untuk mencapai matlamat anda jika anda tidak tahu apa yang matlamat anda berada di tempat pertama.

Pemahaman objektif perniagaan anda adalah penting. Ia memastikan anda memilih jaringan sosial untuk mengiklankan pada. Ia membantu anda memilih iklan dalam penyelesaian yang platform. Ia bahkan panduan anda kreatif strategi.

2. Tahu anda sasaran

Kami telah disenaraikan beberapa penonton pertimbangan untuk setiap jaringan sosial. Perlu diingat bahwa mereka semua tawaran yang agak khusus sasaran iklan. Tahu apa yang anda sedang mencoba untuk mencapai untuk mengambil keuntungan maksimum ini sasaran pilihan. Ini memastikan anda mendapatkan bang terbaik untuk iklan anda buck.

Selepas semua, tidak ada gunanya dalam iklan untuk sepak bola ibu-ibu di Florida jika penonton anda adalah laki-laki muda video pemain di New Jersey. Keupayaan untuk mikro-sasaran kempen iklan anda adalah salah satu manfaat utama pengiklanan media sosial. Membangun penonton persona boleh membantu anda untuk memahami apa yang penonton segmen untuk fokus pada.

3. Mari organik anda catatan memberitahu anda iklan

Kau mungkin sudah posting kandungan di Twitter, Facebook, dan Instagram setiap hari. Mungkin LinkedIn dan Tidur, juga.

Beberapa catatan ini akan bergema dengan pengikut, yang lain tidak. Track yang orang-orang yang sedang diklik, suka, bersama, dan mengulas. Ini tinggi melakukan mesej membuat calon terbaik untuk iklan sosial.

Jika kau sayap ke rangkaian baru dengan anda pengiklanan media sosial, mulai dari yang kecil. Gunakan apa yang telah kalian pelajari dari organik anda catatan sebagai titik permulaan. Bagaimanapun, tahu bahwa pelajaran mereka tidak akan semestinya seluruh jaringan sosial.

4. Membayar untuk apa yang penting: Tanggapan atau pertunangan

Untuk menjaga bajet anda di bawah kawalan, ada anda mahu tanggapan atau pertunangan.

Jika kau membayar setiap kali seseorang melihat iklan anda (jejak), anda mesej boleh membuang jaringan yang luas. Tetapi jika anda membayar untuk pertunangan, anda hanya ingin orang-orang yang benar-benar tertarik dalam melakukan perniagaan dengan kau untuk melibatkan diri. Kau tidak ingin membayar untuk tugasan yang tidak relevan kepada perniagaan anda gol. Kata-kata iklan anda harus membantu orang-orang yang mengenal pasti sama ada ia untuk mereka atau tidak.

Kedua-dua pertunangan dan jejak kempen boleh berharga untuk perniagaan anda. Anda hanya perlu untuk memilih seseorang untuk menyelaraskan dengan perniagaan anda matlamat supaya anda hanya membayar untuk sebenar perniagaan keputusan. Berikut adalah beberapa lebih lanjut tentang yang metrik untuk mengesan untuk membuat yang paling anda sosial iklan kampanye.

5. Bentuk iklan anda dengan mudah diingat

Yang bermakna yang paling media sosial iklan dilihat pada alih. Anda bergerak iklan harus khusus untuk skrin kecil. Menggabungkan imej yang mudah untuk melihat pada bersaiz poket. (Kecuali, tentu saja, anda secara khusus memilih desktop penempatan.)

Jika anda memiliki sebuah batu bata-dan-mortar perniagaan, anda boleh menggunakan “geofencing” untuk sasaran bergerak pengguna apabila mereka berada di dalam kod zip tertentu. Ini berarti mereka hanya melihat iklan anda ketika mereka cukup dekat untuk berjalan di pintu depan anda.

6. Ujian anda iklan untuk merancang prestasi

salah Satu manfaat yang besar sosial iklan adalah maklum balas segera. Anda boleh mengukur keberkesanannya yang disponsori pos dalam beberapa minit dan ikut dengan maju analisis laporan. Cara terbaik adalah untuk menguji beberapa iklan kecil dengan penonton untuk menentukan apa yang terbaik, maka menggunakan menang iklan di sekolah rendah kempen.

Ujian satu iklan terhadap yang lain untuk menentukan apa yang terbaik dan memperbaiki anda strategi dikenali sebagai/B ujian. Ia adalah bagian penting … … dari media sosial anda pengiklanan usaha. Kita punya panduan penuh bagaimana untuk melakukannya di sini: media Sosial/B ujian.

7. Mengukur keputusan—dan melaporkan kepada mereka

Hanya kerana ia adalah penting untuk tahu matlamat anda sebelum menjalankan sebuah iklan kampanye, ia adalah penting untuk mengukur keputusan. Ini akan membiarkan anda tahu sama ada anda telah memukul target anda. Ia menunjukkan anda apa yang bekerja dan apa yang tidak supaya kau bisa meningkatkan masa hadapan.

Mengukur keputusan anda dan setelah konkrit data tentang nilai iklan anda membawa kepada syarikat (pembelian, membawa, dan sebagainya) adalah bahagian penting membuktikan ROY. Dan jika anda bisa membuktikan bahwa iklan anda membayar, yang akan memastikan anda mendapatkan bajet anda perlu untuk melanjutkan pekerjaanmu.

rangkaian sosial utama menawarkan analisis untuk membantu anda mengukur keputusan iklan. Kami telah membuat mendalam panduan tentang bagaimana untuk menggunakannya:

Anda boleh juga menggunakan alat seperti Analisis Google dan Memperkenalkan Kesan untuk mengukur keputusan seluruh rangkaian dari satu dashboard. Media sosial laporan adalah cara yang baik untuk mengesan keputusan anda dan mencari kandungan yang besar untuk mempromosikan dengan sosial iklan.

Membuktikan (dan memperbaiki) media sosial anda pengiklanan kemahiran dengan mengambil Memperkenalkan Akademi industri-diiktiraf Sosial Maju Pengiklanan tentu.

siaran Media Sosial Pengiklanan 101: Bagaimana untuk Mendapatkan Anda Belanjawan Iklan yang muncul pertama pada Memperkenalkan Pengurusan Media Sosial.

This content was originally published here.

Translate »